В ІАЛ НУБіП України пройшов семінар-практикум для педагогів. 16 квітня 2021 року в ліцеї у онлайн режимі на платформі Zоом відбувся семінар-практикум «У пошуках ресурсу: горіти, а не вигорати», який підготувала та провела практичний психолог закладу Нагорна Ганна Олександрівна. Метою якого було сприяти формуванню умінь і навичок збереження й укріплення психічного здоров’я педагога через оволодіння способами саморегуляцій і активізацію особистісних ресурсів. А також сприяти у розвитку загальної, педагогічної, психологічної, комунікативної культури педагога; його особистісно-професійної компетентності, здатності до саморефлексії, самодопомоги в ситуаціях емоційної напруги, виснаження, перевантаження, професійного стресу, професійного вигорання тощо. Професійна діяльність педагога в усі часи була однією з найбільш емоційно напружених. Це пов’язано з великою кількістю непередбачуваних та неконтрольованих комунікативних ситуацій з нерегламентованим режимом роботи, з високою мірою особистісної відповідальності учителя. Педагоги постійно знаходяться в емоційно насиченій атмосфері під час інтенсивного й тісного спілкування з учнями, батьками, колегами, що призводить до емоційного вигорання. Тому, емоційне вигорання є актуальною проблемою сучасної школи. Втома, незадоволеність результатами власної діяльності, відчуття відсутності соціальної підтримки. Вчителі постійно відчувають великі нервово-психічні навантаження. Найскладнішим є те, що вигорання розвивається поступово, і в цьому його підступність. Людина часто не усвідомлює симптомів. Вона не може побачити себе з боку і зрозуміти, що відбувається. Тому профілактика емоційного вигорання починається з уміння розпізнавати і розуміти суть проблеми, причини незадоволеності в професійній діяльності, правильно оцінити власні емоційні ресурси, визначити можливі шляхи та методи психологічної саморегуляції. На заході поговорили про те, як наповнити своє життя великими і маленькими радостями, як підсилити власну стресостійкість та навчитись долати життєві труднощі, зберігаючи при цьому відчуття внутрішньої гармонії. Крім того, згадали про важливість турботи про себе; навчились регулювати свої емоційні прояви та зберігати спокій у найбільш різноманітних ситуаціях. Психологом були надані поради щодо запобігання професійного вигорання. Нажаль, у житті ми не завжди маємо змогу робити тільки те, що нам подобається, що приносить задоволення та радість. А робота без радості – пришвидшує вигорання в багато разів. Адекватне відношення до роботи і відведення їй належного місця у житті – найкраща профілактика професійного вигорання. Якщо ж користуватися настановою «Не можеш робити те, що любиш – навчись любити те, що робиш», то ніяке професійне вигорання нам не загрожуватиме!

Recommended Posts